איך כותבים קומוניקט?

מורן זלמה

האם כתבתם אי-פעם הודעה לעיתונות? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בדרך

אם אתם חושבים על אסטרטגיית יחסי ציבור לעסק שלכם או ללקוחות שלכם קומוניקט (ידיעה לעיתונות) הוא חלק בלתי נפרד מכך.

ולמרות שרבים יודעים מה זה, לא כולם יודעים איך לכתוב את זה נכון או מתי משתמשים בזה.

אז מה זה קומוניקט?

הודעה כתובה המדווחת על מידע ספציפי אך קצר אודות אירוע, השקת מוצר או כל דבר מעניין וחדש שאנחנו רוצים ליידע את כל התקשורת אודותיו.

עצם שליחת הקומוניקט לתקשורת לא אומרת שהמידע יפורסם.

העיתונאים ישאלו את עצמם את אותן שאלות כמו תמיד (שכדאי שגם אתם תשאלו את עצמכם. ותדעו גם לענות): למה דווקא עכשיו? האם זה מעניין את הקוראים שלי? האם זה מועיל לקוראים בדרך כלשהי?

אגב, את הקומוניקט אתם יכולים לשלוח לא רק לעיתונאים, אלא גם לבלוגרים או מובילי דעה שרלוונטיים לקהל היעד שלכם.

הזמן הנכון לשליחת קומוניקט

רוב ההודעות לעיתונות זמינות ל"שחרור מיידי".

כלומר, כל אחד יכול לשתף את המידע ברגע שתפרסמו אותו. לדוגמא: אם אתם מפרסמים אירוע קרוב, סביר להניח שאתם רוצה לעודד סיקור בזמן אמת סביב האירוע.

ישנן הודעות לעיתונות שיש עליהן אמברגו פרסום. כלומר, הן נשלחות עם תאריך ספציפי בו מותר לפרסם את הידיעה. לדוגמא: חברת אופנה משיקה קולקציה חדשה עם תצוגת אופנה חגיגית. יש סיכוי טוב שהקומוניקט יישלח לעיתונאים טרם התצוגה, אבל הם יכולים לכתוב את הידיעה רק אחרי התצוגה.

אם אתם משתפים ידיעה שצריכה להישמר בסוד עד תאריך מסוים או מיועדת לפרסום רק במקור ספציפי – חשוב מאוד לציין זאת.

מטרת הקומוניקט

המטרה העיקרית היא לקדם משהו משמעותי וספציפי, ולעשות זאת בצורה ברורה.

מעבר לכך, הודעה לעיתונות היא מסמך קבוע בפורמט קפדני ומשרת שתי מטרות שיווק וקידום מכירות:

  1. להודיע לתקשורת על משהו מעניין/חדש בעסק שלכם בתקווה שהם יפיצו את הבשורה.
  2. להציע נושאים רלוונטיים מתוך העסק שלכם, בתקווה שכתב יראה סיפור בהודעה לעיתונות ויכתוב עליכם/על העסק כתבה.

חשוב לזכור:

הודעה לעיתונות אינה כלי שיווקי מובטח, אז אל תצפו שהתקשורת תקפוץ על כל הודעה לעיתונות שתכתבו. אבל גם אל תוותרו. זה עניין של עקביות ומאמץ.

הודעות לעיתונות הן חלק מרכזי באסטרטגיית יחסי הציבור שלכם. המשיכו לחפש דרכים לגרום לקומוניקטים שלכם להתבלט על מנת לקבל סיקור.

שליחת קומוניקט לא עולה כסף וכך גם הסיקור העיתונאי.

אם מעניין אתכם להגיע לכלי התקשורת, לפרסם כתבות ואייטמים באתרי חדשות מובילים, במגזינים ובתכניות טלוויזיה, אתם יותר ממוזמנים לסדנת יחסי ציבור לעסקים.

 

תהיו בקשר!

מוזמנים למלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

פוסטים אחרונים

נעים להכיר: הילה יחימוביץ קדמון

איך לתמחר את הזמן שלך נכון? ומה זה אומר למחדש תוכן? הטיפים השווים של הילה יחימוביץ קדמון, יוצרת תוכן ומנהלת סושיאל לעסקים

3 שאלות שחשוב לשאול לפני הקמת אתר

קטרינה (קטה) מוניץ מתארחת בבלוג ועושה סדר לכל מי שרוצה להעצים את הנוכחות המכוונת

נעים להכיר: מעין ברג'יק

איך להעלות מחירים ולהישאר בחיים? למעין ברג'יק, יוצרת תוכן ומעצבת מצגות, יש כמה טיפים יצירתיים

הפרוייקטים שלנו

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart