נעים להכיר: מעין ברג'יק

מורן זלמה

איך להעלות מחירים ולהישאר בחיים? למעין ברג'יק, יוצרת תוכן ומעצבת מצגות, יש כמה טיפים יצירתיים

אחד הדברים שאני הכי אוהבת ברשתות החברתיות, זו האפשרות להכיר נשים חדשות מוכשרות, מקצועיות ויצירתיות. כבר כמה שנים שאני עוקבת אחרי מעין ברג'יק, יוצרת תוכן ומעצבת מצגות. היא הבעלים של מוש ו#אתבסדר. קראתי פוסטים שלה, ראיתי עבודות שלה והחלטתי די מהר שיום אחד נעבוד יחד. וזה קרה. ברגע שהייתי זקוקה למצגת חשובה, מיד פניתי אליה ושמחתי לגלות שהיא כל מה שחשבתי ואפילו יותר. אני שמחה לארח אותה בבלוג שלי, לשיחה על עצמאות, הצלחות ותוכן ויש לה גם טיפים שווים.   

אז מעיין, איך הגעת לתחום?

"עבדתי כמנהלת קריאייטיב בחברת הפקות גדולה ואחרי חמש שנים סופר תובעניות, החלטתי לצאת לעצמאות ולעשות את מה שאני אוהבת פול טיים – לעזור לא.נשים, עסקים וארגונים לספר את הסיפור שלהןם. ספוילר – מסתבר שגם חיי העצמאית הם לא פחות תובעניים 🙂 ".

מה למדת מאז שהתחלת?

"וואו אני כל הזמן לומדת! אחד החשובים שבהם הוא לשחרר. לעשות מיקור חוץ.
אני מאוד סוליסטית ועד לפני שנתיים בערך לא הייתי מוציאה שום דבר החוצה, רציתי את טביעת האצבע שלי על כל דבר ודבר. לבנות אתר? אני אלמד, לעשות כתוביות? אני אלמד, לערוך וידאו? אני אלמד.

אז מצד אחד רכשתי לא מעט סקילז, אבל ברגע ששחררתי החוצה, לנשות מקצוע שאני מאוד מעריכה, גם התוצאה טובה יותר וגם התפנה לי זמן לייצר עוד תוכן.
השקעה בעסק לכל דבר ועניין ועם אחלה של תשואה".

שתפי בהישגים שאת גאה בהם במיוחד?

"וואו חשבתי כל כך הרבה על השאלה הזו. אני חושבת שהדבר שאני הכי הכי גאה בו הוא שהצלחתי לחזור ולעמוד על הרגליים אחרי תקופת משבר קשה מאוד שעברתי בעקבות הקורונה.

דווקא ברמה העסקית הקורונה לא השפיעה, אפילו להיפך. הכל עבר לזום, מצגות היו ה-דבר שצריך כרגע.

אבל אני? לא הצלחתי לג'גלג. הסגרים סגרו עליי ועל הזהות שלי בכל הרמות, הזהות המקצועית שלי, הזהות האימהית שלי והזהות העצמית שלי.

הגעתי למקומות מאוד חשוכים. היום אני במקום אחר. מאוזן יותר. בריא יותר. ששואל כל הזמן מה חשוב לי בחיים.

זה דייק אותי ברמת הלקוחות והעבודות שאני בוחרת לקחת, בלשים לב מתי צריך לשחרר קצת רגל מהגז, ובעיקר למנף את הערך שלי למקומות שאני באמת מאמינה שהוא משמעותי".

"תזכירו לעצמכן מה אתן שוות, מה הערך שלכן"

אחד האתגרים שעצמאיים.ות מתמודדים איתם, זה הרגע הזה שצריך להעלות מחירים. לעיתים החשש לאבד לקוחות עשוי לרפות את ידינו. מעין התמודדה עם זה בדרך יצירתית שעזרה לה להסיר את המחסום.

"לפני שנתיים בערך החלטתי שהגיע הזמן להעלות מחירים בעסק. בשלב הזה היו לי המון לקוחות קבועים שרצים איתי כבר לא מעט שנים, במהלכן לא העלתי מחירים מעולם. ולא רק שהעליתי מחירים, גם שיניתי את שיטת התמחור. לחלק מהלקוחות היה מדובר בשינוי לא ממש גדול ולחלק – שינוי מהותי מאוד.

במסגרת שיחה עם רונית כפיר האהובה הייתה לה הברקה! במקום מייל גנרי – לבשר באמצעות מצגת.

אז השקעתי בזה לא מעט ויצרתי לכל לקוח (קבוע) מצגת אישית (וסופר מרגשת!) שמסכמת את השנה האחרונה, עם דוגמאות נבחרות לפרויקטים שעשינו יחד בשנה החולפת + קופי משעשע/מרגש לכל פרויקט ולבסוף שקפים בודדים עם עדכון שיטת התמחור.

המצגות האלו אפשרו לי שני דברים מרכזיים:

  • מבט מלמעלה על הדרך המשותפת שלי ושל הלקוח והערך שנתתי בחלקי בפרויקט – מה שחיזק אותי
  • מבט מלמעלה על השנה החולפת ועל כל מה שעשיתי כמכלול – מה שחיזק אותי אפילו עוד יותר!

כל התגובות היו מפרגנות בטירוף ותכלס? זה לא באמת הפתיע אותי, הצלחתי ליצור להם תמונה כוללת של לאן הכסף שלהם בסופו של דבר הלך – מעין תזכורת נעימה מאוד לערך שבלעבוד איתי.

יש לך עצה לכל המתלבטות והמתלבטים?

"חשבו על תמחור שאתן שלמות איתו, גזרו את המשמעות ללקוח לפרויקטים עתידיים.  מרגישות שיצאה לכן עלייה גדולה מאוד? מתחילים לכרסם בכן פחדים של עזיבת לקוחות וצמצום עבודות? קחו את עצמכן מיד למחשב (או לכל מקום אחר בו נמצאת העבודה שלכן)  ועברו על כלללל הדברים שעשיתם יחד (אני חזרתי גם שלוש שנים אחרונה). 

תזכירו לעצמכן מה אתן שוות, מה הערך שלכן – רוב הסיכויים שתגלו שהוא די פרייסלס וגם המחיר ה-סו קולד גבוה שיש לכן עכשיו לא בהכרח משקף.

אל תתנו לחששות לשלוט בכן, אם אתן טובות במה שאתן עושות אף אחד לא ילך לשום מקום ויש מצב שאפילו יגידו- הו, הגיע הזמן באמת… עד עכשיו הרווחתי.

מי שילך, כנראה לא מכיר בערך שלכן וזה מראש לקוח שאולי לא כדאי שיהיה. תגיעו ממקום של חוזקה". 

ככה הגיבו הלקוחות של מעין:

  

יש לך טיפ מנצח לבעלות ולבעלי עסקים שרוצים לשווק ברשתות החברתיות?

"לעשות סוויץ' בין לשווק לבין לתת ערך ולספר סיפור. כשאנחנו משווקות אנחנו בעצם מנסות לשכנע את הצד השני לבחור בנו ובשירותים/מוצרים שלנו.

אבל אני לא מאמינה בלשכנע (למה דווקא אני) אלא מאמינה בלתת ערך, לייצר הזדהות ומשם – צריכת השירותים היא כבר בחירה של הצד השני מעצמו (דווקא את!)".

מה היעד הבא שלך?

"אני בשלבים של יצירת קורס דיגיטלי שיאגד את כל מה שאני יודעת על סטוריטלינג ומצגות והלוואי שיגיע למלא מלא עיניים. ויש לי מלא רעיונות מנצנצים במסגרת #אתבסדר, אבל שומרת אותם בסוד כרגע :)".

אם לא היית אשת תוכן אז…

"כנראה שהייתי לטפנית של חיות. תני לי ללטף כל היום יצורים פרוותיים ואני מסודרת".

תהיו בקשר!

מוזמנים למלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

פוסטים אחרונים

נעים להכיר: הילה יחימוביץ קדמון

איך לתמחר את הזמן שלך נכון? ומה זה אומר למחדש תוכן? הטיפים השווים של הילה יחימוביץ קדמון, יוצרת תוכן ומנהלת סושיאל לעסקים

3 שאלות שחשוב לשאול לפני הקמת אתר

קטרינה (קטה) מוניץ מתארחת בבלוג ועושה סדר לכל מי שרוצה להעצים את הנוכחות המכוונת

נעים להכיר: מעין ברג'יק

איך להעלות מחירים ולהישאר בחיים? למעין ברג'יק, יוצרת תוכן ומעצבת מצגות, יש כמה טיפים יצירתיים

הפרוייקטים שלנו

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart