שיווק אתר אי-קומרס: כל מה שחשוב לדעת

מורן זלמה

איך נגדיל מכירות באתר? טיפים שיעשו לכם סדר

השקעתם לא מעט במוצרים שלכם, באתר מכר, בבניית הרשתות החברתיות ועדיין אתם מתוסכלים מהשיווק הדיגיטלי הנוכחי שלכם? מרגישים שאתם לא מפיקים את המרב מתקציב השיווק שלכם? המכירות לא מתרוממות ואין המרות? 

 

אין ספק שעם חנות אונליין, ניתן להגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאלי ולקבל שליטה מלאה על חווית הקנייה שלהם, 

אבל לבנות אתר אי-קומרס זה לא מספיק. זה לא מצב של "יש אתר – אז בואו לקנות".

בנוסף, מחירי הפרסום מתייקרים והיום נדרש תקציב משמעותי על מנת לייצר מכירות אונליין.

אז מה כן?

הנה כמה דרכים להביא טראפיק לאתר, לשלב בין כל הפלטפורמות הקיימות למכירות אונליין ולהציג את החנות המקוונת שלכם לאנשים שרוצים לקנות.

למי אנחנו משווקים?

ישנם שלושה קהלים עיקריים:

א.     לקוחות שקנו מכם בעבר או יודעים שהחנות שלכם קיימת

ב.     לקוחות פוטנציאליים שמחפשים את סוג המוצר שאתם מציעים

ג.      לקוחות פוטנציליים שאינם מכירים את המותג שלכם, אבל כן היו רוצים את המוצר שאתם מציעים

לא פעם בעלי ובעלות עסק חושבים שכולם מכירים אותם. למה? כי חנויות האופליין שלהן ותיקות. אבל קהל הלקוחות הפוטנציאלי, אלו שלא מכירים אותם או אלו שאולי מכירים אבל לא יודעים שהם קיימים גם אונליין (בעיקר כאשר אתר מכר חדש) – גדול יותר. המטרה שלנו היא לשמר לקוחות קיימים, אבל גם להרחיב את הפעילות לקהל חדש שנתקל במוצרים ובמותג שלנו לראשונה.

ההבנה שיש לנו שלושה קהלים ולא אחד, תעזור לכם למקד את פעילויות השיווק השונות ולחלק את הזמן והתקציב שלכם נכון. 

עבור הקהל הראשון, אנשים שמכירים את העסק והמוצרים שלכם – כדאי שיהיה לכם קו ישיר אליהם: באמצעות דיוור או שיווק תוכן במדיות חברתיות. אתם יכולים לתקשר איתם בצורה אורגנית, ישירה ובחינם (לא כולל כמובן התקציב שאתם עשויים להוציא על פלטפורמות דיוור/ניהול הסושיאל מדיה).

עבור הקהל השני, תצטרכו למצוא דרכים לחשוף את המוצרים שיש לכם ולענות על הצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים. זה יכול לכלול אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), יצירת תוכן (כמו בלוגים) ושיווק במנועי חיפוש.

ולקהל השלישי והמאתגר ביותר, תצטרכו לבחור באסטרטגיה של מודעות למותג. האם אתם מציעים פתרון לבעיה שהם עדיין לא יודעים עליה? או אולי קהל היעד שלכם משתמש בפתרון של מתחרה? לתשובות שלכם תהיה השפעה על האופן שבו אתם ניגשים לשיווק. 

6 טקטיקות שיווק לקידום החנות המקוונת שלכם

1. האם יש לכם רשימת דיוור?

דיוור הוא אחד מכלי השיווק היעילים לקידום מכירות. אספו כמה שיותר כתובות דוא"ל – לקוחות, לקוחות פוטנציאליים, אנשים שמתעניינים במוצרים וכו'. שמרו עם הלקוחות על קשר רציף והזמינו אותם לבקר באתר שלכם, ליהנות ממבצעים מיוחדים ולקבל תכנים חדשים. אספו גם טלפונים, על מנת לדוור להם באמצעות הודעות SMS.

מותגים רבים משתמשים בבאנר קופץ באתר כדי לעודד את הגולשים להזין את כתובות האימייל שלהם בתמורה להטבה, למשל משלוח חינם או 15% הנחה על הרכישה הראשונה.

אל תשכחו לבקש את האישור שלהם להוסיף אותם לרשימת הדיוור, אחרת תמצאו את עצמכם מתמודדים מול תביעות על ספאם. אם הם מבקשים מכם להסיר עצמם מרשימת התפוצה, בדקו שזה אכן נעשה.

ודאו שאתם שומרים על תקשורת שוטפת עם הנרשמים. עדכנו אותם באופן עקבי באמצעות ניוזלטר במייל או בהודעות SMS על מבצעים, תוכן חדש, השקת מוצרים ועדכונים חשובים שיעודדו לקוחות לבקר באתר שלכם.

בנוסף, אתם יכולים להציע להם להיות חלק ממועדון לקוחות אקסקלוסיבי בו יקבלו הטבות מיוחדות. כל מה שהם צריכים זה להירשם (:

 

בדוגמא, ניתן לראות את הניוזלטר שהכנו לחברת כתר ומציע ללקוחות מבצעים מיוחדים. 

2. הגבירו את הנוכחות החברתית האורגנית שלכם

גם אם המכירות שלנו נעשות באתר, ננצל כל הזדמנות להגברת המעורבות הדיגיטלית שלנו. אחת הדרכים היעילות ביותר היא להשקיע במדיות החברתיות שלכם, לוודא שאתם נותנים תכנים עם ערך מוסף ומשתמשים בתמונות טובות ובסרטונים מושקעים. 

בעזרת יצירת תוכן עבור אנשים המעוניינים לקנות את המוצרים שלכם, תוכלו להביא תנועה לאתר ולספק מידע מועיל שאף ממתג אתכם כמקצועיים / מובילים בתחומכם. אילו תכנים למשל? מדריכים קצרים, עדויות של לקוחות, המלצות לפי סוגי הלקוחות וכו'. 

הגברת המעורבות מול העוקבים שלכם מגדילה את הסיכוי למודעות למותג. עודדו שיתופים ושלבו גם תוכן שנוצר על ידי העוקבים, למשל תמונות וסרטונים שלהם נהנים מהמוצרים שלכם.

אם הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות צריכה עוד עבודה, זה הזמן. אתם לא צריכים להיות בכל מקום. ודאו שיש לכם נוכחות בערוצים המתאימים לקהל היעד שלכם והשקיעו את האנרגיה שם.

מותג האופנה סיסטרז הוא דוגמא מצוינת לעבודת סושיאל עקבית, אותנטית ואיכותית. לא פלא שהמותג נמכר במיליוני שקלים. 

3. בצעו אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כוללת הרבה דברים, וניסיון לבצע אופטימיזציה עשוי להתברר כמורכב.  

הנה כמה טיפים למתחילים: 

שימו את עצמכם בנעליים של הלקוחות שלכם – איך קהל היעד שלכם מדבר על המוצרים שלכם ומה הם ירצו לדעת? 

שימו לב לתוכן בעמודים השונים באתר: כותרות ותיאורים של מוצרים, תמונות, אודות, תוכן בלוג וכו'. השתמשו בשפה שהלקוחות שלכם עשויים להשתמש בעת חיפוש מוצרים קשורים ותנו מידע מקיף לכל שאלה שעלולה להתעורר. 

מטא תגים חשובים גם כן. תגי כותרת הם כמו כותרות למנוע חיפוש והן עוזרות למנוע החיפוש להבין על מה כל עמוד. לכל עמוד באתר צריך להיות תג כותרת ייחודי משלו. תיאורי מטא הם סיכומים קצרים של כל עמוד. כאשר האתר שלכם מופיע בדף תוצאות של מנוע החיפוש (למשל, גוגל), המשתמשים יראו את תג הכותרת ואת המטא-תיאור לפני כל דבר אחר.

4. קידום ממומן – גוגל VS פייסבוק

ההבדל המרכזי בין שתי פלטפורמות הקידום היא שגוגל (וגם יוטיוב) משתמשת בעיקר באסטרטגיית שיווק שמושכת (Pull) צרכנים פוטנציאליים כאלה שחיפשו את המוצר או מוצר דומה. השימוש במנוע חיפוש מבוסס על מענה לשאילתות. אנחנו כמשתמשים שואלים שאלה בגוגל ואז מקבלים מענה. בעוד שמדיות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם מנסות בעיקר לדחוף (Push) מוצר ספציפי לקהל שעשוי למצוא אותו רלוונטי.

לאתר אי-קומרס מומלץ להשקיע תקציב גם בגוגל וגם בפייסבוק, כיוון שאנחנו רוצים להביא כמה שיותר קהלים רלוונטיים מכל פלטפורמה בה נמצאים. לאחר מכן נוכל להמשיך לשווק לקהלים אלו בעזרת רימרקטינג (פנייה ללקוחות אשר ביקרו באתר של העסק, אך לא ביצעו פעולה כמו רכישה או השארת פרטים).

עולם הרימרקטינג הוא חשוב ומשמעותי בתהליך הקידם, אבל זה כבר למאמר אחר (:

5. השתמשו בשיווק משפיענים

משפיענים, מובילי דעה, בלוגרים וכל שאר הטייטלים, הם א.נשים שיש להם קהלים גדולים ונאמנים. יותר מזה, יש להם את הכוח "להשפיע" על התנהגות הרכישה של העוקבים שלהם. 

שיתוף פעולה עם המשפיען או המשפיענית הנכונים, יכולה לחשוף את המוצרים שלכם בפני מספר עצום של לקוחות פוטנציאליים וכמובן להגביר את המודעות למותג. כדי לנצל בצורה הטובה ביותר את שיווק המשפיענים, ודאו שהעוקבים שלהם אמיתיים ומתאימים לקהל היעד שלכם וכמובן שהערכים והתכנים שלהם מתאימים לעסק שלכם. 

אתר המתנות BUYME יצר נבחרת משפיענים שמתאימה לערכי המותג ומשתלבת בפעילות הסושיאל עם מגוון פוסטים וסרטונים.

6. יש לכם חנות פיזית? חברו את הפעילות לאונליין!

עסקים רבים מתייחסים בנפרד לחנות הפיזית ולחנות האונליין ולרוב זו טעות. כל פלטפורמות המכירה שלכם צריכות להשתלב, להיות ממותגות באופן זהה ובעיקר להוביל תנועה אחת לשנייה. התפקיד שלכם הוא לעזור להוביל תנועה גם מהחנות הפיזית לחנות המקוונת שלכם. 

איך עושים את זה? כאשר הם מגיעים לקופה, הציעו להם להצטרף לרשימת התפוצה שלהם, יידעו אותם על הטבות מיוחדות שיש לרוכשים אונליין (הנחה לרוכשים באתר בפעם הראשונה) והזמינו אותם לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות כדי להתעדכן בכל מה שחדש.

תהיו בקשר!

מוזמנים למלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

פוסטים אחרונים

נעים להכיר: הילה יחימוביץ קדמון

איך לתמחר את הזמן שלך נכון? ומה זה אומר למחדש תוכן? הטיפים השווים של הילה יחימוביץ קדמון, יוצרת תוכן ומנהלת סושיאל לעסקים

3 שאלות שחשוב לשאול לפני הקמת אתר

קטרינה (קטה) מוניץ מתארחת בבלוג ועושה סדר לכל מי שרוצה להעצים את הנוכחות המכוונת

נעים להכיר: מעין ברג'יק

איך להעלות מחירים ולהישאר בחיים? למעין ברג'יק, יוצרת תוכן ומעצבת מצגות, יש כמה טיפים יצירתיים

הפרוייקטים שלנו

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart