רוצים לעשות יחסי ציבור לעסק?

מורן זלמה

4 טיפים לבעלות ובעלי עסקים שרוצים להגיע לכלי התקשורת בלי לשלם על תוכן שיווקי
אם יש לכם עסק, אתם צריכים יחסי ציבור.
אתם צריכים שכמה שיותר א.נשים יכירו אתכם ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר להופיע בכלי התקשורת עם אייטם, כתבה, פינה בתכנית טלוויזיה.
החשיפה היא אדירה ובאמצעותה תבנו את עצמכם ואת העסק שלכם כמותג, כאוטוריטות בתחומכם, תקדמו את המוצרים או השירותים שלכם.
יש לזה כוח אדיר וזה לא עולה כסף.
אם עושים את זה נכון (:

 איך יחסי ציבור יכולים לעזור לעסק שלכם?

aman-upadhyay-JAgokV30kGk-unsplash
כעיתונאית בידיעות אחרונות , במאקו וברשת עבדתי לא מעט מול בעלות ובעלי עסקים ומול משרדי יח"צ. הופעתי לאחרונה בטלוויזיה כמגישת פינת התרבות בתכנית "הדו"ח היומי" ברשת 13. בפינה סיקרתי אירועי תרבות ובידור ברחבי הארץ והתמזל מזלי לעבוד מול משרדי יח"צ ומול יוצרים ואמנים. אחרי שנים בעולם התקשורת, אספתי תובנות חשובות שיכולות לעזור למותגים ולעסקים קטנים להגיע לחשיפה מטורפת באמצעות יחסי ציבור. הנה כמה מהן. 
 
1. למה בכלל לעשות יח"צ?
למה לא בעצם? אתם פעילים ברשתות החברתיות, שולחים ניוזלטרים ומקדמים את העסק בכל דרך אפשרית. זה לוקח זמן ובדרך כלל גם לא מעט כסף, בטח אם רוצים להגיע לקהל גדול ולחשיפה משמעותית. יחסי ציבור לא באים על חשבון כל אלה. זו עוד דרך לקדם את העסק שלכם ולהגיע למיליוני צופים / קוראים / גולשים.
מטרות יחסי ציבור הן להגדיל חשיפה ולבנות מוניטין – שתי מטרות חשובות לכל עסק ובכל שלב. ומה אם הייתי אומרת לכם שאתם יכולים לעשות את זה בחינם?
 
אני תמיד ממליצה על משרדי יח"צ כי זו ההתמחות שלהם, אבל כשהעסק בתחילת הדרך או קטן, לא תמיד יש לנו תקציב עבור זה. בינתיים, אתם לגמרי יכולים לעשות יח"צ לבד.

2. מה הסיפור שלכם?

עיתונאים מחפשים סיפורים מעניינים וחדשותיים עבור הקוראים/הצופים שלהם. זה לא משנה להם אם הסיפור מגיע מכם, ממשרד יח"צ, מפוסט בפייסבוק או משיחה שהם נקלעו אליה במקרה באוטובוס.
רק מה, הם לא מחפשים לעזור לכם למכור. זה לא תפקידם. לכן, כאשר אתם פונים לעיתונאים, אל תבקשו מהם לכתוב על העסק שלכם (אלא אם כן אתם רוצים כתבה שיווקית שעולה כסף). במקום זה, נסו לחפש את הסיפורים המעניינים על העסק ומתוך העסק ובהם תתמקדו.
תנו תוכן עם הרבה ערך. את הקידום של העסק תעשו דרך הקרדיט שתקבלו או בראיון שיערך איתכם.

3. מחקר!

רוצים להגיע לתכניות בוקר? תתחילו לצפות בהן!
יש הבדלים בין תכניות הבוקר השונות כמו שיש הבדלים בין מאקו, וואלה והארץ.
אם אתם רוצים להגיע לכלי תקשורת מסוים, קודם כל כדאי לבצע מחקר קטן ולבדוק אילו מדורים רלוונטיים עבורכם, מי הכתבים שכותבים שם. האם מתאים לי אייטם בתכנית הבוקר של ניב רסקין או בתכנית חיסכון של קרן מרציאנו?
יהיה לכם הרבה יותר קל למצוא את העיתונאים הרלוונטיים אם תהיו ספציפיים.
נתקלתם בשם של עיתונאית או כתב? בדקו באתר האם יש מייל לפניות או שלחו להם הודעה מנומסת ברשתות החברתיות.

4. השגתם כתבה?

ברכות! אל תשכחו לקדם אותה ברשתות החברתיות.
לקבל אייטם או כתבה זו חותמת איכות לעסק שלכם. גוף תקשורת בחר לספר את הסיפור שלכם או נתן במה לתוכן שלכם. זה יוצר אמינות ובטחון מול הלקוחות הפוטנציאליים. וכמובן שזה עשוי להעלות את הדירוג שלכם בגוגל.
 
ולא רק זה, אתם בונים את המוניטין שלכם ויכולים להפוך בהדרגה אוטוריטות בתחומכם. ומי לא רוצה את זה? זה בדיוק מה שיביא לכם עוד לידים ועוד לקוחות.
 
איך מגיעים לעיתונאים או לתכניות בוקר? 
מוזמנות ומוזמנים להצטרף לסדנת יחסי הציבור לעסקים. 
erik-mclean-U-Vu_r6qyyU-unsplash

תהיו בקשר!

מוזמנים למלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם עם כל הפרטים

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

פוסטים אחרונים

נעים להכיר: הילה יחימוביץ קדמון

איך לתמחר את הזמן שלך נכון? ומה זה אומר למחדש תוכן? הטיפים השווים של הילה יחימוביץ קדמון, יוצרת תוכן ומנהלת סושיאל לעסקים

3 שאלות שחשוב לשאול לפני הקמת אתר

קטרינה (קטה) מוניץ מתארחת בבלוג ועושה סדר לכל מי שרוצה להעצים את הנוכחות המכוונת

נעים להכיר: מעין ברג'יק

איך להעלות מחירים ולהישאר בחיים? למעין ברג'יק, יוצרת תוכן ומעצבת מצגות, יש כמה טיפים יצירתיים

הפרוייקטים שלנו

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart